Om PKU

Er du akkurat blitt mamma eller pappa til en liten PKU-baby? Eller er du søsken, besteforeldre eller annen famile? Har du fått en med PKU i barnehagen eller på skolen. Eller har du på annen måte kommet i møte med PKU for første gang. Da er det nok mye du lurer på? Eller kanskje ikke? Det er kanskje ikke sikkert at du helt vet hva du skal lure på enda?

Som ny i PKU-verden vil du møte en del utfordringer, men heldigvis ingenting som ikke kan løses. Vi er mange som har gått veien før dere. Vi vil her prøve å guide deg som er fersk i PKU-verden i hva som finnes der ute. Vi håper at denne digitale velkomstpakken kan fungere som en veiviser i din nye hverdag. Vi håper også at den kan fungere opplysende for dere som ikke er direkte påvirket av PKU i hverdagen, men som likevel må forholde dere til PKU på en eller annen måte.

Vi i PKU-foreningen ønsker å gi deg en grunnleggende innføring i hva PKU er, hvordan det er å leve med PKU, hvordan vi som er rundt kan tilrettelegge på best mulig måte og hvem er det vi bør kjenne til i PKU-verden.

Les mer  om hva PKU er her

Les mer om behandling og oppfølging av PKU her

Les mer om hvordan det er å leve med PKU her

Ler mer om tilrettelegging for PKU dietten her